Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Városimázs Toplista: Debrecen, Gödöllő és Balatonfüred az élen

Az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő immár harmadik alkalommal elkészült kutatásában ismét a legjobban kommunikáló hazai városokat kereste. A három kategóriában kihirdetett eredmény szerint a megyei jogú városok között a tavalyihoz hasonlóan Debrecen, a nagyvárosok között Gödöllő, a kisvárosok körében pedig már harmadik alkalommal Balatonfüred imázsa a legvonzóbb a 2009-es médiamegjelenések alapján.

A megyei jogú városok rangsorának dobogóján megismétlődött a tavalyi végeredmény. Debrecen ismét győzni tudott, Szeged második lett, míg Miskolc harmadik helyezést ért el.Debrecen 2009-ben is komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy az ország második legnagyobb városa lévén a vidéki Magyarország fővárosaként jelenjen meg a nyilvánosságban. A város friss, világszínvonalú kulturális intézményrendszerének és sikeres sportéletének köszönhetően még jobban elhúzott riválisaitól. Szegedről a vizsgált időszakban ezres nagyságrendben jelentek meg hírek, melyek legnagyobb hányada pozitív színben tünteti fel a nagyvárost. A város elsősorban a színes kulturális rendezvényekkel, koncertekkel, valamint látványos válságkezelő lépéseivel biztosította be magának újra a második helyet. Miskolc a kategóriája átlagának kétszeresét produkálta a hírmennyiség tekintetében: bár a negatív hírek számát tekintve a harmadik helyen áll (Pécs és Veszprém mögött), emellett a pozitív hírek aránya is itt a legnagyobb. A város kommunikációjában egyértelműen kirajzolódik a két domináns irányvonal: a turistacsalogató kulturális programokra helyezett hangsúly és a közbiztonság javításáért tett erőfeszítések.

0 Tovább

A legdrágább városmarketing - Burj Dubai

A Burj Dubai a világ legmagasabb épülete, körülbelül 1,5 milliárd dollárba került, ami valószínűleg közvetlenül soha nem fog megtérülni. Városmarketing szempontból azonban rendkívül hasznos lehet Dubainak egy újabb szenzáció, bár kérdés, hogy az eddigi attrakciók mellé mekkora hozzáadott értéke lesz a felhőkarcolónak.

Ráadásul sokan kétségbe vonják a felhőrkarcoló épitészeti értéket. Köztük van, Meinhard von Gerkan, a Berlini Központi pályaudvar tervezője, aki szerint az épület nem más, mint értelmetlen erődemonstráció. Gerkan szerint nem véletlenül, hogy egy ilyen épület nem az USA-ban, vagy a világ olyan felén készült, ahol a racionalitás jobban számít.

0 Tovább
12
»

Városimázs

blogavatar

Az Image Factory blogja a nemzetközi és magyar városmarketinggel kapcsolatos hírekről tudósít.

Utolsó kommentek